رده ب - گروه المپیاد دبیرستان علامه حلی تهران

بایگانی
پیوندها

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

برنامه‌ی 29 آذر 95

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۱۳ ب.ظ

برنامه‌ی روز شنبه رو در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید:


1. ساعت کلاس‌های دهمی‌‎ها با توجه به آزمون میان ترم به صورت زیر است:
زنگ اول : 9:35
زنگ دوم :  10:50
زنگ سوم : 12
زنگ چهارم : 13:40


2. کانتست سومی‌ها هم ساعت 8 و نیم شورو شده دیگه!


3. کلاس شمی دهم و سوم به ترتیب در کلاس‌های 313 و المپیاد برگزار می‌شود.


4. کلاس حل سوال آقای فیروزی در سایت 2 برگزار می‌شود.


  • فرهاد مقیمی

.:. آ لوده گی .:.

پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۱۵ ب.ظ

یک. هوا خیلی آلوده‌ست!

دو. دبستان‌ها همیشه اولین جاهایی هستند که "عقب‌نشینی" می‌کنن تا ترکش آلودگی رو نخورن و برای همین برنامه‌شون رو به روزهای آتی موکول می‌کنن. اخیراً اما به سبب آلودگی‌ غیراستاندارد هوای تهران، دبیرستان‌ها (که 2 مقطعه شدن) هم ترکش تعطیلات رو می‌خورن و "اسیر" این وضعیت می‌شن. این وسط یه عدّه‌ای هم بنا به مصلحت "جان‌باز"ی می‌کنن و برای رسیدن به هدف و پیروزی، پیه آلودگی رو به تن می‌مالن و خودشون رو به "سنگر" آموزشگاه‌ها و مدارس می‌رسونن تا مبادا از قافله جا بمونن و میدون رو به دیگری تسلیم کنن.

سه. امید به زندگی در بدو تولد، یکی از چهار مولفة توسعة انسانی معرفی شده از سوی سازمان ملل برای سنجش توسعة انسانی‌ه که برای مسئولین دبیرستان، اتفاقا در بدو تولد اندازه‌گیری نمی‌شه! این شاخص برای معلمین، مسئولین، مدیران و خدمتگزاران دبیرستان، سال به سال تعریف می‌شه. دقیقا اون زمانی که نتیجة یک سال تلاش و فعالیت جمعی‌شون رو با رسیدن دانش‌آموزها به اهدافشون می‌بینن، امید به زندگی در اون‌ها رشد می‌کنه. چراکه مطمئن می‌شن هنوز هم عشق‌شون به تلاش جمعی مفیده و کارهایی که انجام دادن و "آسیب‌"هایی که متحمل شدن، مثمرثمر بوده...

چهار. بناست یه آزمون شیمی جامع برای بررسی وضعیت موجود دهمی‌ها برگزار شه. تا نیمه شب نزدیک به هشت تا از معلم‌ها برای آماده‌سازی آزمونِ مناسب‌تر در گروه تلگرامشون مشغول بررسی و ارسال سوال‌ها هستن. آخرین بخش آزمون ساعت 6 صبح آماده می‌شه و آزمون ساعت 11 برگزار می‌شه و معلم‌ها سر کلاس‌های دانشگاه‌شون حاضر می‌شن.

پنج. دوره‌های دانش‌آموزی یکی بعد از دیگری میان و میرن و فارغ‌التحصیل می‌شن. در هوای آلوده، در هوای بارونی، در روز تعطیل و غیرتعطیل از خونواده‌هاشون دور موندن، برای این که به هدف خودشون برسن. اما وقتی فارغ‌التحصیل بشن، این چرخه براشون تموم شده‌ست. من کسانی رو می‌شناسم که بیش از بیست سال در دبیرستان، هر ماه چنین وضعیتی رو داشته‌ن و برای رسوندن بچه‌ها به اهدافشون هر سال توی بارون مدرسه رو باز نگه داشتن، هر سال در هوای آلوده جوونیشون رو خرج کردن و جمعه‌ها پیش خونواده و بچه‌هاشون نبودن...

شش. هوای آلوده برای یک سال و دو سال اگه منجر به کسالت بشه، در صورت تکراری بیست ساله، قطعا تو رو تبدیل به "جان‌باز شیمیایی" می‌کنه...

هفت. اون روز گفتم که ما برای این که به هدف مشترکمون برسیم، همگی تمام تلاشمون رو می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا با کمترین فشار روی شما و بیشترین فشار روی مدرسه، برنامه‌هامون رو پی‌ریزی کنیم. شکرِ خدا با یه کم قوت و ضعف تا این‌جا رو خوب جلو اومدیم، اما امان از زمانی که فشار از آستانة تحمل بالاتر بزنه و بشینیم حساب‌کتاب کنیم ببینیم آیا می‌صرفیده که این هم زمان رو این شکلی هزینه کرده‌ایم؟ زمان‌ای که باید برای خونواده‌هامون صرف می‌شده رو صرف خونواده‌های دیگه کردن، کار درست‌ای بوده؟

هشت. از تمام شماهایی که با انگیزه و پشت‌کارتون ما رو مجبور به "بودن" می‌کنید چیزهای زیادی یاد گرفته‌م و گاهی متعجب مونده‌م که این همه انرژی رو کجا ذخیره کردید که در هفت روز هفته و سی روز ماه و 12 ماه سال کم نمی‌شه! و تنها جوابی که براش دارم اینه که: این فقط متاثر از چرخة همدلانة ماست.

 

پ.ن:

1. یه قاعده‌ای هست که می‌گه اگه بناست من عقب بمونم، ترجیح می‌دم همه عقب بمونن :|

2. من هیچ ضمانتی برای جبران این عقب افتادگی‌های گاه و بی گاه نمی‌تونم بدم، چون آلودگی هوا قابل پیش‌بینی نیست و درس‌ها هم به نقطه‌ی مطلوب نرسیدن.

3. بعید می‌دونم کسی مشکلی برای آزمون دادن داشته بوده باشه (!!) و باهاش همکاری برای آزمون دادن نشده باشه! (مث امروز که دو نفر مشکل آزمون دادن داشتن و یکی‌شون بنا شد زودتر امتحان بده و یکی هم فردا بیاد امتحان بده که خدا رو شکر هر دوش پرید!)

4. کلاس‌های فردا تعطیل است.

  • فرهاد مقیمی

برنامه هفته هفتم پاییز 95

يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷ ق.ظ

برنامه‌ی هفته‌ی هفتم پاییز رو در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

برای کانتست روز 4شنبه، لب تاب همراه داشته باشید.


  • فرهاد مقیمی

کدکاپ 2016 !

يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱ ق.ظ

دومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی کدکاپ دانشگاه شریف برگزار شد و سه تیم اول به شرح زیر اعلام گشتند:


تیم 1 : علی حقانی و امیرکیوان محتشمی - 10 تا ربع سکه

تیم 2 : علی بهجتی و امین بهجتی - 8 تا ربع سکه

تیم 3 : علی اسدی و محمدحسین نعمت‌الهی - 6 تا ربع سکه


* جوایز صرفا برای این نوشته شده که شیرینی رو بدونید در چه سطحی باید بگیرید!


  • فرهاد مقیمی

نمرات رسیده تا 17 آبان 95

دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ق.ظ

تمامی نمرات آماده شده تا تاریخ 17 آبان 95 در سامانه‌ی سفیر قرار گرفت.

دانش‌آموزان و اولیای محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی سفیر و وارد نمودن نام کاربری و رمز ورود، نمرات وارد شده را مشاهده نمایند.

.

اگر نمره‌ای وارد نشده یا نقصی وجود داره، در بخش نظرات بنویسید تا بررسی شه ببینیم چی شده!

  • فرهاد مقیمی

چرا سهمیه‌ی هیات علمی، سهمیه‌تر است؟!

يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۱۷ ب.ظ

با سلام

امسال بعضی از دانشکده‌های دانشگاه صنعتی شریف (از جمله کامپیوتر و برق) محدودیت‌های شدیدی را در پذیرش دانش‌جویان مدال‌آور نقره و برنز المپیاد‌های دانش‌آموزی اعمال کرده‌اند. به طور مثال در سال جاری تنها حدود ۵ نفر از این مدال‌آوران برای ثبت‌نام در دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر معرفی شده‌اند در حالی که سال‌های قبل چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر از این طریق معرفی می‌شده‌اند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این تصمیم (کاهش ظرفیت پذیرش دانش‌جویان دارای مدال نقره و برنز المپیاد) از طرف دانشگاه گرفته شده و سازمان سنجش بر اساس نظر دانشگاه این ظرفیت را کاهش داده‌است. به همین جهت جلساتی با مسئولین دانشکده برگزار شد تا دلایل این تصمیم مورد بررسی قرار گیرد. دلایلی از جمله کمبود ظرفیت و محدودیت‌های مالی، فضایی و اعضای هیئت‌علمی، مناسب نبودن وضعیت دانش‌جویان المپیادی و نامرتبط بودن رشته‌های المپیاد به رشته‌ی انتخابی از طرف دانشکده برای این تصمیم بیان شد.
با توجه به این که دلایل ذکر شده به خصوص نامناسب بودن وضعیت این دانشجویان صحیح به نظر نمی‌رسید، با استفاده‌ از اطلاعات جمع‌آوری شده از دانشجویان دارای مدال‌های المپیاد، گزارشی از وضعیت این دانشجویان در سال‌های اخیر تهیه و به دانشکده ارائه شد تا در جلسه کمیته‌ی آموزش دانشکده این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. اما متاسفانه با وجود تایید صحت این اطلاعات، همچنان دانشکده بر نظر خود مبنی بر کم‌کردن ظرفیت خود برای پذیرش دانشجویان المپیادی پافشاری کرد.
پس از این امر و با توجه به حقوق تضعییع شده‌ی دانشجویانی که با حساب کردن بر روی این سهمیه وارد المپیاد‌های علمی شده بودند و اکنون امکان استفاده از سهمیه‌ی خود را نداشتند و همچنین زیان‌بار بودن کاهش دانشجویان دارای مدال‌‌های المپیاد برای دانشکده مهندسی کامپیوتر در بلند مدت، برآن شدیم تا پیگیری موضوع را ادامه داده و در جهت حل این مشکل بکوشیم.

در این راستا نامه و گزارشی تنظیم شده است که جهت پیگیری موضوع خدمت رئیس‌جمهور محترم آقای دکتر روحانی فرستاده شود. در صورتی که شما هم موافق پیگیری موضوع و احقاق حقوق این دانشجویان هستید لطفا درخواست خود را برای پیگیری این موضوع از طریق ثبت نام خود در لیست امضا کنندگان این نامه اعلام کنید.


ثبت نام در لیست امضاکنندگان


دریافت
حجم: 419 کیلوبایت
توضیحات: متن گزارش ارسالی

  • فرهاد مقیمی

برنامه هفته ششم پاییز 95

جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ب.ظ

برنام‌ی هفته‌ی ششم را در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید:

1- بچه‌های کامپیوتری دهم برای کانتست 4شنبه لب تاب همراه داشته باشند.

2- کلاس آخر هفته‌ی سومی‌ها به خاطر آزمون کدکاپ کنسل شده است.

3- برنامه به تاریخ 15 آبان اندکی تغییر نموده است.


  • فرهاد مقیمی

برنامه تفکیکی ترم اول 95 پایه دهم

پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۰۳ ب.ظ

برنامه‌ی زیر از شنبه قابل اجرا برای تمامی کلاس‌ها و رشته‌ها می‌باشد.

  • فرهاد مقیمی

نتیجه‌ی آزمون‌های مهر

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۵۳ ب.ظ

نمرات اولین آزمون ریاضی دهم و آزمون‌های شیمی دهم روی سامانه‌ی سفیر قرار گرفته است.

به زودی نمرات دیگر نیز بر روی سامانه قرار خواهد گرفت.

  • فرهاد مقیمی

برنامة آبان ماه 95

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۱۵ ب.ظ

برنامه‌ی زیر برنامه‌ی آبان‌ماه 95 است.

چنانچه ایرادی در برنامه مشاهده می‌کنید، اطلاع دهید تا بررسی گردد.

/.مطلقا شُل نشید، برای طلا شدن باید حسابی وقت بذارید.

//.اگر دهمی‌ای هست که هنوز به مرز 30 ساعت مطالعه در هفته نرسیده (المپیاد و مدرسه)، یه فکر اساسی برا خودش بکنه!

///.سومی‌ها! چیزی جز خوبی ازتون ندیدیم! خوب بمونید :)

////. طرح درس آزمون 1 تا 6 جامع زیست‌شناسی رو از فایل زیر دریافت کنید. آزمون بین دهمی‌ها و سومی‌ها مشترک است

دریافت
حجم: 152 کیلوبایت


تصمیم گرفتیم فرمت اعلام برنامه رو عوض کنیم! محل تشکیل کلاس‌ها هم توی برنامه نوشته شده! سعی کنید به این فرمت عادت کنیم!!!!

بچه‌های کامپیوتر سوم برای کانتست 4 شنبه‌ی خود، حتمن لب تاب بیارن.


  • فرهاد مقیمی