رده ب - گروه المپیاد دبیرستان علامه حلی تهران

بایگانی
پیوندها

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

فرم اولویت رشته

چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۲۱ ب.ظ
فرم‌های اولویت انتخاب رشته‌های المپیاد توزیع شده و دانش‌آموزان می‌بایست فرم کامل شده را تا انتخای روز شنبه به دفتر رده ب تحویل دهند. عدم تحویل فرم به معنای انصراف از رده ب بوده و از حضور دانش‌آموز در جلسه‌ی امتحان روز یکشنبه و دوشنبه جلوگیری خواهد شد.
نیازی به تکمیل تمام اولویت‌ها نیست و می‌توان تنها به درج یک اولویت بسنده کرد.
جدول روز و ساعت برگزاری امتحانات در انتهای پست برنامه‌ی اردوی آشنایی پایه‌ی دهمی‌ها درج گردیده است.

  • فرهاد مقیمی

اطلاعیه در خصوص کلاس‌بندی اردوی آشنایی

جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۵۱ ب.ظ

جدول نهایی کلاس‌بندی اردوی آشنایی رده ب از فایل زیر قابل دریافت است.


دریافت
***** به روزرسانی شد *****


دانش‌آموزان پس از مشاهده‌ی نام خود در لیست، برحسب شماره‌ی کلاس خود (کلاس 1 ریاضی، کلاس 2 ریاضی و ...) می‌توانند از طریق جدول زیر نسبت به حضور در مدرسه اقدام نمایند.



شرکت در تمامی کلاس‌ها برای تمامی افراد الزامیست و به ازای هرروز غیبت غیرموجه 5 درصد از نمره‌ی تمامی آزمون‌های ورودی فرد کاسته خواهد شد.

(یعنی مثلا اگه یه نفر که رشته‌ش ریاضی-فیزیکه فقط روز کامپیوتر رو بیاد و روزهای نجوم و فیزیک و ریاضی رو نیاد و بعد در آزمون ورودی ریاضی و کامپیوتر شرکت کنه، از نمره‌ی هر کدام از آزمون‌های ریاضی و کامپیوتر وی 15 درصد بابت غیبت غیرموجه در روزهای فیزیک و نجوم و ریاضی کم میشه!)

بسته به کلاس‌بندی، روز اول حضور شما، شنبه یا یکشنبه خواهد بود، در روز مذکور ساعت 8 صبح در آمفی تئاتر باشید! جلسه‌ی توجیهی دارید!

اگر اسمتان در لیست‌ها قرار نگرفته، نگران نباشید! صبح در آمفی تئاتر حاضر باشید، کلاس‌بندی‌تون می‌کنیم.

در صورتی‌که در آزمون‌های ورودی کلاس‌ها شرکت ننموده باشید، هیچ راهی برای اضافه شدن به کلاس‌ها در زمانی وسط تابستان و پس از آغاز شدن کلاس‌ها وجود ندارد.

رنگ اسم‌هاتون مهمه! توی هر کلاس درسی، اسامی سبز، هم‌گروه همن و اسامی سیاه هم هم‌گروه هم! بناست هر کلاسی هم دو تکه بشه و هر تکه، هر روز 3 زنگ با یک معلم و مجوعا 6 زنگ با دو معلم به صورت ضربدری کلاس داشته باشن!

(از اون جایی که میدونم 96 درصدتون نفهمیدید چی شد!؟ اینو فردا صبح توضیح میدم تو آمفی تئاتر! نمی‌خاد دونه دونه پیام تلگرام بدید!!)


  • فرهاد مقیمی

پاسخ به یک شبهه

پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۵۱ ب.ظ

چن وقت پیش یه کانالی بهم معرفی شد که اسمش «تحلیل‌های خرکی» بود، توی این کانال هر اتفاق ساده‌ای رو به خرکی‌ترین وجه ممکن تحلیل می‌کنن و لابد کلّی آدم هم پست‌های کانال رو از سر شوخی شِیر می‌کنن و لابُدتر، یه عده‌ای از خوانندگان اون تحلیل‌ها، در برخورد با یه موضوع تحلیلی؛ فاز روشنفکری و تحلیل‌پذیر به خودشون می‌گیرن و یحتمل در بسیاری از تصمیم‌گیری‌هاشون اون «تحلیل‌های خرکی» رو نصب‌العین خودشون قرار داده‌ن!
حالا حکایت دبیرستان علامه حلی یک و یه عده‌ای از این روشنفکرا هم از همین قسم شده!
نتیجه‌ای اگر خوب بشه، «تحلیل‌های خرکی» می‌کنن، نتیجه‌ای اگر بد بشه، باز هم «تحلیل‌های خرکی» می‌کنن! کلا در مسیرهای استدلالی‌شون بسیار ثابت‌قدم‌ن و ان‌شاءالله که به فلاح و رستگاری هم می‌رسن!
.
یکی از خرکی‌ترین تحلیل‌هایی که در مورد دبیرستان علامه حلی می‌شه، اینه که کسب این نتایج و آمار و این‌ها، کلّهم کشک‌ه و کاری نداره! مدرسه‌ای که هزاااااارتا دانش‌آموز داره، بایدم 2هزارتا رتبه‌ی زیر هزار بده! بایدم 100 تا مدال المپیاد بده! بایدم نمی‌دونم معدل همه‌شون بیست بشه!
این دسته از منتقدین به لطف الهی هیچ وقت منطق حاکم بر گفتمان خودشون رو هم ارائه نمی‌دن و به ذکر این نکته‌ی نغز و نسبتا لطیف بسنده می‌کنن که تعداد زیاد دانش‌آموز عامل موفقیت مدرسه‌ست و کلّا کادر مدرسه و دبیران و برنامه‌ریزی‌ها و غیره ینی «مو»!! ولی فلان مدرسه رو ببینید که با کمتر از نصف این تعداد دانش‌آموز، عملکردی کاملا برتر داره و این معناش اینه که کادر و دبیران و برنامه‌ریزی‌های بهتر اون مجموعه‌ها باعث می‌شه که از این تعداد کمِ دانش‌آموز یَک چُنین نتایجی بگیرن و فلان و فلان و فلان!
.
در جواب این دوستان تحلیل‌گر باید یکی-دوتا نکته رو اشاره کنم:
یکی. اگر واقعا تعداد دانش‌آموز زیاد عامل برتری حلی بر دیگر مراکز آموزشی‌ه، بدیهتا مراکز آموزشی خوشنام، برای جبران فاصله‌شون با حلی، می‌بایست در این سال‌ها اقدام به افزایش ظرفیت و پذیرش بیشتر دانش‌آموز می‌کردن. اما به طرز اعجاب‌آوری گاها رویه‌های عکس این موضوع رو در پیش گرفتن و با برگزاری آزمون‌های متعدد ورودی و مصاحبه‌های گوناگون در پذیرش دانش‌آموزهای خودشون حساسیت‌های بیشتری رو به خرج دادن! ساده‌ترین نکته‌ای که این وسط جا داره بهش اشاره بشه اینه که ابعاد دبیرستانی که در هر پایه 12 تا کلاس داره، با دبیرستانی که در هر پایه 3 تا کلاس داره قابل مقایسه نیست! در علامه‌ی حلی، هر مشاور تحصیلی، یک پایه‌ی تحصیلی در مدارس رقیبه! و این ینی در هر پایه‌ی دبیرستان، انگار که 3-4 تا دبیرستان دیگه وجود داره! حالا شما خودتون حجم کار و سختی‌های تحمیلی ناشی از تعداد زیاد برنامه‌ها در برنامه‌ریزی‌های مدرسه برای یک پایه رو محاسبه کنید!
دوتا. سمپاد عزیز فک می‌کنم در سطح ملی در هر پایه یه چیزی حدود 10 تا 15 هزار تا دانش‌آموز در سراسر کشور داره که این‌ها لفظ تیزهوش رو به دوش می‌کشن! در کنکور سراسری در هر سه منطقه و سه رشته‌ی انسانی، ریاضی و تجربی، مجموعا (حدس می‌زنم) 7-8 هزار نفر دارای رتبه‌هایی می‌شن که میشه بهشون گفت که کنکورشون رو خراب نکردن! و این یعنی نصف تیزهوشان کشور(!) در کنکور سراسری، طبق اصل لانه‌ی کبوتری کنکورشون رو خراب می‌کنن! آیا انتظار این که تمامی تیزهوشان کشور رتبه‌ی زیر 1000 کنکور بیارن عملا شدنی‌ه!؟ اصلا میشه از مجموعه‌ای که توزیع نرمالی از دانش‌آموزان رو بدون فیلترهای ورودی سفت و سخت پذیرش کرده، انتظار داشت که خروجی‌های کاملا یکسان و همسطح تولید کنه؟!
.
بی تعصب، دبیرستان علامه حلی یک تهران رو با فاصله بهترین دبیرستان تاریخِ گذشته و حاضر کشور می‌دونم و یقین دارم با مشکلات بسیار زیادی که روز به روز باهاش مواجهه، سال به سال رویه‌های بهتری رو برای خودش تعریف می‌کنه و این موضوع ناشی از روحیه‌ی حاکم در این فضاست. 
.

#فقط_علامه_حلی

  • فرهاد مقیمی

برنامه‌ی اردوی آشنایی پایه‌ی دهمی‌ها

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۳۸ ب.ظ

سلام

برنامه‌ی اردوی آشنایی المپیاد دبیرستان علامه حلی تهران برای ورودی‌های جدید دبیرستان (نهم به دهمی‌های حلی 1 و 5) طی روزهای 17 تا 24 تیرماه برگزار می‌شود. حضور در این اردو برای دانش‌آموزانی که در بخش آموزش و هدایت تحصیلیِ فرم ثبت اطلاعات فردی موجود در سایت دبیرستان؛ مایل به شرکت در المپیاد بوده‌اند، الزامی می‌باشد.


اردوی آشنایی با توجه به رشته‌ی تحصیلی شما (ریاضی-فیزیک یا علوم تجربی) به دو بخش تقسیم می‌شود. دانش‌آموزان ریاضی-فیزیک می‌بایست در 4 روز کلاس آشنایی با رشته‌های المپیاد ریاضی، فیزیک، کامپیوتر و نجوم شرکت نمایند و دانش‌آموزان رشته‌ی تجربی نیز در دو روز با رشته‌های شیمی و زیست‌شناسی آشنا خواهند شد. برنامه‌ی زمانی کلاس‌های اردوی آشنایی در جدول زیر قابل مشاهده است.

هر روز کلاس شامل 6 زنگ 70 دقیقه‌ای از ساعت 9 صبح تا 18 خواهد بود. جدول زمان‌بندی کلاس‌ها به ترتیب زیر است:


برنامه‌ی کلاس‌های اردوی آشنایی به این صورت خواهد بود که دانش‌آموزان در قالب 4 کلاس ریاضی و 2 کلاس تجربی دسته‌بندی می‌شوند و به صورت چرخشی، هر روز، 6 زنگ، در یکی از رشته‌های گفته شده‌ی مرتبط به آموزش و یادگیری مباحثی از المپیاد مذکور خواهند پرداخت. نتیجتا کلاس‌های اردوی آشنایی دقیقا کلاس‌های درسی در موضوع المپیاد خاص گفته شده خواهند بود. کلاس‌بندی‌ها با توجه به لیست ثبت‌نام‌های ذخیره شده در سایت دبیرستان انجام می‌شود و چنانچه در سایت دبیرستان اقدام به تکمیل فرم نکرده باشید، از کلاس‌های المپیاد دبیرستان (کلاس‌های رده ب) به طور کامل محروم خواهید شد.

.

لازم به توضیح است که دانش‌آموزان هر کلاس به دو بخش تقسیم شده و هر روز 3 زنگ کلاس با یک معلم خواهند داشت. جدول معلمین در جدول زیر قابل مشاهده می‌باشد.


.

دانش‌آموزان رشته‌ی ریاضی که مایل به آشنایی با المپیاد شیمی می‌باشند، به صورت جداگانه در روز جمعه 24 تیرماه، مورد آموزش واقع خواهند شد!

.

پس از برگزاری اردوهای آشنایی، دانش‌آموزان فرم‌های اولویت رشته‌ی خود را به واحد رده ب تحویل خواهند داد. هر دانش‌آموز نهایتا می‌تواند 3 اولویت را برای شرکت در آزمون ورودی انتخاب کرده و در آزمون ورودی آن شرکت نماید.

لازم به توضیح است که دانش‌آموزان تنها مجاز به شرکت در کلاس‎‌های یک رشته‌ی المپیاد بوده و در صورت قبولی در چند رشته، در لیست پذیرفته‌شدگان اولویت بالاتر خود قرار خواهند گرفت.

آزمون‌های ورودی هم طبق جدول زیر در تاریخ 25 و 26 تیرماه برگزار خواهد شد.


ظرفیت کلاس‌ها محدود است و در هر رشته بین 7 تا نهایتا 20 نفر پذیرش خواهد بود. اولویت پذیرش با کسانی‌ست که نمره‌ی بالاتری در آزمون آورده باشند.

.

کلاس‌بندی‌های اردوی آشنایی (کلاس 1 تا 4 ریاضی و کلاس 1 و 2 تجربی) صبح روز جمعه، از طریق وبلاگ اعلام خواهد شد و دانش‌آموزان باید با توجه به کلاس خود، طبق جدول "زمان‌بندی اردوی آشنایی پایه دهم" که در ابتدای همین پست آمده است؛ در کلاس‌ها حاضر شوند.

تاکید مجدد می‌کنم که اگر تا پایان روز 5 شنبه در سایت دبیرستان اطلاعات فردیتون رو تکمیل نکنید، و تیک مربوط به تمایل به حضور در المپیاد رو نزنید؛ از اردوی آشنایی و آزمون ورودی رده ب محروم می‌شید. شرکت در آزمون ورودی رده ب منوط به تکمیل فرم اولویت المپیاد خواهد بود (که روز 5 شنبه 22 تیر توزیع خواهد شد.)

  • فرهاد مقیمی

پذیرفته شدگان مرحله دوم المپیاد کشوری سال 96

پنجشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۸ ب.ظ



اسامی پذیرفته شدگان مرحله‌ی دوم المپیاد کشوری اعلام شد و 57 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان علامه حلی موفق به پشت سر گذاردن این آزمون شدند:


🔸شیمی: فاتح نیکدوست نوری فرد صمدی ایراجیان
🔸 ادبی: نبی آبکنار کنگرانی
🔶 فیزیک: حسینی ممقانی پشنج مرادی شکرانه عظیم پور ذیبخش زنده دل رزم ارا
🔶 زیست: زارع کسنوی کاوندی
🔶 ریاضی: شفیعی مقصودنیا مجتهدی حاتمی مرات محمدی مدنی علیمحمدی پرویزیان مرعشیان حاجی زاده
🔶 کامپیوتر: ندایی پور علی مجیدی علیرضا حقی کاکایی سیدجوادی کاظمی جباری توکلی محمدی شفیعی رضایی صابری اکبری عیسوند جوادی سلطانی بابایی ازادی جعفری اسماعیل‌پور
🔶 نجوم: ربانی یونسی مقدم مرادی اختراعی مهربانی

🔶 سلول‌های بنیادین: غفاری

  • فرهاد مقیمی