رده ب - گروه المپیاد دبیرستان علامه حلی تهران

بایگانی
پیوندها

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۰ ثبت شده است

خبری خوش

يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۱:۰۷ ب.ظ
خبری خوش

دقایقی پیش دانش آموزان (شما بخوانید استادان!) علی اصغر آقاجانی و پیمان دلپرستان با کسب رتبه های 1 و 3 موفق به حضور در تیم ملی المپیاد شیمی کشور گردیدند! بدینوسیله این افتخار را به ایشان و خانواده های محترمشان و همچنین خودمان (تمامی کادر مدرسه) و شما (تمامی دانش آموزان مدرسه) تبریک می گوییم و منتظر مدال طلایشان می مانیم!

علی اصغر آقاجانی

پیمان دلپرستان

  • فرهاد مقیمی

روی صحبتم با زیستی هاست...

شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۴۷ ق.ظ
روی صحبتم با زیستی هاست...

مرحله 2 هم نزدیک است. قطعاً معلمان محترم و آقای مقیمی قبل از این در مورد مرحله 2 به شما نصیحتهایی کرده اند، همیشه یادتون باشه که صحبتهای ایشان نسبت به حرفهای من ارجحیت داره. چون هم تجربه شون بیشتره و هم از وضع شما بهتر آگاهند. من نمی خوام الان بهتون بگم که باید تو این چند روز فلان کتاب رو بخونید یا فلان مسئله رو حل کنید. چون که می دونم که تا الان هرچی لازم بوده خوندید فقط مهم اینه که بتونید امتحان رو خوب بدید(یا به قول دوستان امتحان رو خوب handle کنید) برای این کار هم انقدر تا حالا امتحان آزمایشی و غیر آزمایشی دادید که تجربه کافی رو دارید فقط سعی کنید از این تجربه ها استفاده کنید و ببینید مثلاً مشکلتون توی مرحله 2 هایی که حل کردیدچی بوده؟ برای مثال دو مورد رو عرض می کنم خدمتتون:

-         اعتماد به نفس کم و اضطراب: به نظر من اضطراب ناشی از اعتماد به نفس کمه. تا جایی هم که از برنامه شما باخبرم اگر هر کدام از شما دچار کمبود اعتماد به نفس بشه حاصل کم خوندن نیست بلکه حاصل موارد دیگه ای هست که باید بگردید پیداش کنید. البته به نظر من اضطراب به میزان معقولش لازمه چون یه جور نیروی محرکه است.

-         اعتماد به نفس خییییییلی زیاد و غرور: به نظر من(باز هم تکرار می کنم که این عقیده ی شخصی منه، شاید یکی با اعتماد به نفس زیاد کلی هم رو فرم بیاد!) اعتماد به نفس زیاد هم باعث مشکل می شه. من خودم این حالت رو سر چند تا امتحان آسون تجربه کردم(ربطی به المپیاد نداشتن!) که توی این حالت شما خیلی اعتماد به نفس دارد و سر امتحان زیادی ریلکس می شید تا جایی که زمان از دستتون در می ره و زمان سریعتر از اون چیزی که شما فکرش رو می کنید می گذره و وقتی به خودتون میاید که کمی دیر شده. پس حواستون به زمان باشه.(همون توصیه ی قدیمی در بسته بندی جدید!)

می دونم که این مسائل خیلی واضح و بدیهی بودن! فقط خواستم این مسایل رو یاد آوری کنم شاید که کمکتون کنه.

والسّلام 

  • فرهاد مقیمی

کارتهای ورود به جلسه

شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۱۰:۲۰ ق.ظ
کارتهای ورود به جلسه

دانش آموزان پذیرفته شده در مرحله ی اول المپیادهای علمی کشور، برای دریافت کارت مرحله ی دوم آزمون، به اناق المپیاد مراجعه نمایند.

کارت هر دانش آموز فقط به خود شخص تحویل می شود.

حوزه ی امتحانی فاز یک اکباتان

پ.ن: امسال دیگه اکباتانی ها راحتن!!!!

  • فرهاد مقیمی