رده ب - گروه المپیاد دبیرستان علامه حلی تهران

بایگانی
پیوندها

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

نتایج مرحله اول - چهارمین المپیاد هندسه ایران

سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹ ب.ظ

گواهی حضور و کارنامه‌ها در رده ب موجود می‌باشد.

افراد پذیرفته شده در این مرحله عبارتند از:

علی براتی - شروین براتی - مهربد جوادی - سید محمدمهدی حاتمی - پارسا حسینی - سید پارسا حسینی - محمدسعید حقی - مهدی حضرتقلی زاده - مهدی سلمانی - آرمان محمدی - پارسا مرآت - آرین مرادی فر - محمدرضا مشهدی - امیرحسین ندایی پور - کیارش وزیری - محمدحسین کاشانی - پارسا پرویزیان - سیدبهرنگ تفرشی - محمدعلی جواهرده - ابوالفضل حاجی زاده - محمدرضا علیمحمدی - امیررضا محمدخانی - سیدسپهر مدنی - سیدعلی مرعشیان - آرمان مقصودنیا

بهترین رتبه پایه دهم : حاتمی 2 کشور

بهترین رتبه پایه سوم: امیررضا محمدخانی 13 کشور

  • فرهاد مقیمی

کل‌کل‌نامه‌ی مرحله 2ی سال 96

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۱۰ ب.ظ

سلام!
راستش ما ازونجایی که خیلی خفن هستیم و این در طبیعت و سرشت ما نهادینه شده، عادت داریم سالی یه بار اینُ به رخ همه بکشیم که حساب کار دسّشون بیاد، فک نکنن اگه ما چیزی نمی‌گیم به خاطر اینه که بلد نیستیم! از همین جهت، کل‌کل‌نامه‌ی مرحله دوی سال 96 رو هم در این پست قرار می‌دیم تا ببینیم نفس‌کش کجاست و رقیب کیست؟!!

لذا از همه‌ی رده‌ب ای‌ها و غیره دعوت می‌کنم که در بخش نظرات، قدرت خود را به چش و چال بقیه کشیده و گُرخش پیکره‌ی نحیف رقیب وارد نمایند!

پیش بینی من اینه:

ریاضی : 16 تا  - فیزیک : 12 تا - شیمی : 8 تا - زیست : 8 تا - نجوم : 10 تا - کامپیوتر : 24 تا  - ادبی : 2 تا
مجموعا : 80  نفر




1. ایشالا اگه دری به تخته خورد و باشگاه از طریق ابرسامانه‌ی ثبت‌نام دلش اومد که کارت‌ها رو بده، حتما کارت‌ها رو همراه خودتون ببرید.

2. حتما نیم ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه باشید. این توصیه خییییییییییلی مهمه. نشید مثل علی مولایی که یه ربع بعد از شوروعه آزمون بدو بدو خودش رو رسوند به حوزه!

3. آدرس حوزه رو دقیق و مشخص بلد باشید! نشید مثل امیر یوسفی که صبح آزمون پاشید برید خ ولیعصر، کوچه شقایق(؟!) نزدیک تجریش! یه دونه هم نزدیک منیریه داریم K

4. ساعت مچی، مداد، پاک کن، بطری آب، شکلات، کارت، خودکار، غلط گیر، ماشین حساب ساده، کلاه شاپو و عینک آفتابی ببرید.

5. بچه‌های ریاضی سال دهم، سعی کنن که آزمون کامپیوتر رو خوب بدن. ولی اگه فک می‌کنید آزمون تشریحی کامپیوتر برای روز اول ریاضی خسته‌تون می‌کنه، بی خیال شید!

6. اصلا برای خودتون کف و سقف تعیین نکنید. شماها خودتون معیار سختی یا آسونی آزمون هستید، لذا این که 50 درصد نمره رو تونستی بنویسی یا 90 درصدش رو اصلا به معنی سختی یا آسونی آزمون نیست! بیخودی سر جلسه از عملکرد خودتون تخمین نزنید. از قبل از آزمون هم به نیت گرفتن x درصد از نمره پا نشید برید امتحان بدید! ممکنه خیلی بیشتر یا خیلی کمتر از اون رو بتونید کسب کنید! مهم اینه که شما خودتون باشید! در این صورت حتمن قبولید.

7. اگر بناست آزمون دو روزه رو خراب کنید، روز اولش معین نمی‌کنه که خرابش کردید یا نه! روز دومه که مشخص می‌کنه که روز اولتون رو خوب دادید یا نه K در نتیجه اگر متوجه معنای جمله‌ی قبل نشدید، سعی کنید که هر روز رو صرف نظر از روز قبل بدید. واقعا روز اول یه آزمون مستقل‌ه و روز دوم یه آزمون مستقله دیگه.

8. روی هیچ سوالی گیر ندید! آیه نیومده که حتما بتونید یه سوال رو جواب بدید! برای هر سوالی بسته به زمان و تعداد سوالای آزمون، یک وقت مشخص در نظر بگیرید و اگر دیدید تو اون وقت حل نشد، بدون تردید برو سراغ سوال بعدی! نکنه وقت آزمون تموم شه، نرسیده باشی سوالی رو حل کنی‌ها!

9. استرس کلا چیز خوبی‌ه. اگر آزمون شروع شد و یه زمانی در حین آزمون یا موقع شروع آزمون دیدی قلبت داره تندتر می‌زنه، یا نفست سریع شده یا عرق کردی، مطلقا نگران نباش، این یعنی بدنت داره اعلام آمادگی می‌کنه برای این که برای مقابله با شرایطت آمادگی داره. سعی کن که تو هم همراهیش کنی و با همدیگه آزمون رو بترکونید


- - - - - - - - - - -
امسال بالای 30  تا طلا داریم!

- - - - - - - - - -

- - - - - - - -

دومین مرحله از بیستمین دورة المپیاد زیست شناسی هم برگزار شد.

آزمون برخلاف سال گذشته که به طرز استثنایی‌ئی حفظی بود، تحلیلی‌تر شده و به روال اسبق خودش برگشته! 27 تا سوال صحیح-غلطی 5 نمره‌ای و 3 تا سوال تشریحی 6 نمره‌ای که ظاهرا خیلی ساده بوده و انتظار نمی‌ره که این 18 نمره رو افرادی که قبول می‌شن از دست داده باشن. پس احتمالا رقابت در سوال‌های صحیح-غلطی خلاصه میشه که با وجود ابهام در برخی سوالات مثل رفتارشناسی، از سال گذشته آزمون خوش‌دست‌تری شده بوده.

باید منتظر کلید باشگاه باشیم تا شاید بشه بعدا در مورد کف قبولی تخمین ارائه داد.

- - - - - - - -

  دومین مرحله از سی‌امین دورة المپیاد فیزیک هم برگزار شد.

آزمون امسال یه آزمایشگاه عجیب داشته! عددایی که بچه‌ها و بچه‌های دوره طلا درآوردن متنوع‌ه و شاید مدل تصحیح آزمایشگاه در تعیین سرنوشت آزمون موثر باشه! 8 تا سوال تئوری، با ترکیب 3 تا مکانیک، 2 تا ترمو، 1 مغناطیس، یکی اپتیک.  صرف نظر از نمره‌ی آزمایشگاه، به نظر می‌رسه که نمره‌ی 40 از 80 برای بخش تئوری نمره‌ای باشه که قابل قبول باشه، ولی هنوز نمیشه در مورد کف چیزی گفت، باید ببینیم که بقیه چی کار کردن.

- - - - - - - -

مرحله دوم بیست و هفتمین دورة المپیاد کامپیوتر هم برگزار شد.

امتحان مرحله‌ی 2 کامپیوتر امسال با یه کم حواشی برگزار شد. ظاهرا سوال 3ی آزمون در برخی مراکز قبلا حل شده و سوال 4 هم بعد از آزمون در یکی از کانال‌های تلگرامی به عنوان سوال غیرتالیفی معرفی شده. آزمون تستی، آزمون خوبی بوده و به نظر می‌رسه که عملکرد قابل قبولی رو از بچه‌ها شاهد بودیم، اما این که تقریبا هیچ کسی نتونسته 2 تا سوال تشریحی رو کامل بنویسه، نشون میده که احتمالا آزمون تستی خیلی اثرگذار خواهد بود. به نظر ما کف از پارسال پایین تره و حدود 34 درصد باید باشه.

- - - - - - - -

مرحله دوم بیست و هفتمین دورة المپیاد شیمی هم برگزار شد.

آزمون شیمی شامل دو تکه‌ی تستی و تشریحی می‌شده. 40 تا سوال تستی 120 نمره‌ای و 6 تا سوال تشریحی 60 نمره‌ای که با این حساب سوالای تستی برخلاف سال گذشته نسبت بیشتر از کل نمرات رو به خودش اختصاص داده. بر حسب اطلاعات رسیده، آزمون به طور قابل توجهی سخت بوده و این که بشه به تمام سوالاش پاسخ داد، از عهده‌ی افراد عادی و حتی کمی غیرعادی هم خارج بوده!! نکته‌ی قابل توجه در برگزاری آزمون هم این بوده که در ابتدای آزمون مسئولین اعلام کردن که زمان پاسخ دادن به سوالات تستی 40 دقیقه است و بعد دفترچه‌ی تشریحی توزیع می‌شه که در اجرا، لغو شده موضوع و دفترچه‌ها با هم توزیع شده.

- - - - - - - -

مرحله دوم سی و پنجمین دورة المپیاد ریاضی هم برگزار شد.

آزمون در مجموع دارای 6 سوال بوده باز! به ترتیب هندسه، نظریه، ترکیبیات، جبر، ترکیبیات، هندسه. آزمون در مجموع نه خیلی سخت بوده و نه خیلی آسون و این معناش اینه که تخمین کف به این راحتی میسر نیست و نحوه تصحیح ها در تعیین نمرات خیلی اثرگذاره. در مورد تخمین حدودی کف هم پیش بینی شخص بنده یه چیزی بین دو عدد 24 و 25ه، ولی ظاهرا تمام بزرگان این عرصه کف رو 21 و کمتر پیش بینی کردن که حالا تا مشخص نشدن نتایج و تعداد قبولی ها و اینا نمیشه در موردش نظر داد!

- - - - - - - -

مرحله دوم سیزدهمین دورة المپیاد نجوم هم برگزار شد.

آزمونی با 10 سوال که ظاهرا 2 تاش خیلی بدقلق بوده! 370 نمره داشته و به حسب ظاهر از سال قبل سخت تر بوده سوالات. در مجموع امتحان روتین بوده و به نظر نمیرسه که کف از همون حول و حوش 40 بالاتر بیاد.

- - - - - - - -


  • فرهاد مقیمی

الملیگ عید

يكشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹ ب.ظ

الملیگ عید هم با برگزاری فینال و بازی تیم قهرمان با معلم ها  پایان رسید:

معلمها ۲ ، نجوم-زیست سوم ۴

فینال:

نجوم-زیست سوم ۹ ، ریاضی سوم ۰

  • علی یونسی

الملیگ عید

دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲ ب.ظ

پس از دو روز بارانی بالاخره مسابقات شروع شد.

در روز اول دربی ریاضی ها(!) و بازی کامپیوتر دهم و نجوم زیست سوم برگزار شد که در این روز 12 گل زده شد( تا این جای مسابقات میانگین 6 گل در هر بازی که حتی از یک هشتم چمپیونز لیگ هم بالاتره!).

و اما روز دوم: در این روز پر حاشیه 3 مسابقه برگزار شد که در مجموع 5 گل و دو کارت زرد و دو کارت قرمز نتیجه شد.

نتایج تا این جای کار:

جدول گلزنان( بازیکن هایی که تیمشون حذف شده و شانس آقای گلی ندارند نیستند):

* جاهای خالی را پر کنید!

  • علی یونسی

گزارش روز اول نوروز 96

جمعه, ۴ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶ ب.ظ
گزارش روز اول دوره‌ی نوروزی عید 96 رده ب رو در ادامه بخوانید!
  • فرهاد مقیمی