رده ب - گروه المپیاد دبیرستان علامه حلی تهران

بایگانی
پیوندها

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

تیم جهانی ریاضی 2016

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۵۳ ق.ظ

حضور مهبد مجید و امین رخشا در تیم جهانی ریاضی 2016 جمهوری اسلامی ایران را به همه ی غیور مردان عرصه‌ی خط و نقطه تبریک میگویم!







دیگر اعضای تیم:

فربد اکباتانی (انرژی اتمی)
محمدرضا امینیان (علامه طباطبایی)
امیرمجتبی صبور (انرژی اتمی)
علیرضا هدیه لو (علامه حلی 2)
  • فرهاد مقیمی

معرفی کانال اختصاصی المپیاد نجوم

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۴۲ ب.ظ

سلام. امیدوارم که خوب و خوش باشید...

با دوستان یه کانال اختصاصی برای المپیاد نجومیا زدیم که توش مطالب از صفر تا طلای المپیاد رو توش می زاریم و این کارا رو توش می کنیم:


ارائه ی منابع المپیاد نجوم (سوالات-کتاب ها - جزوات)

ارائه ی مشاوره های گوناگون برای تمام سطوح ( مخصوصن بچه های سال نهمی که می خوان المپیاد نجوم رو شروع کنن)

قراره آزمون هایی هم بگیریم برای بچه ها از تابستون و هر کاری که نیازهای شما رو برطرف کنه...

و همچنین آخرین اخبار نجومی رو هم می زاریم.

حتی کسانی که می خان با المپیاد نجوم ، مزایا و مطالبش آشنا شن به ما ملحق بشن. کمکتون می کنیم... تنها نیستید...

  • سید علیرضا محمودی نیا

تیم جهانی زیست 2016

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۰۶ ب.ظ

حضور پرهام درزی رامندی در تیم جهانی زیست شناسی 2016 جمهوری اسلامی ایران را به همه ی غیور مردان عرصه‌ی زیست و زندگی تبریک میگویم!



ضمنا از تلاش‌های شایسته‌ی امیرحسین هم قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در دانشگاه در حالت ترکاندن واحدها ببینیمشون!

.

پ.ن: عکس سلفیه همین الانه! داغه داغ!

  • فرهاد مقیمی

چند جمله ای در باب مرحله دو نجوم

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۳۶ ق.ظ

سلام بچه ها. مرحله دو نزدیکه و می دونم همتون عالی هستید واسه یه مرحله دویی که می تونه رکورد شکنی کنه. ادعای صد در صد قبولی دوما و سومامون واقعن ادعای گزافی نیست و همتون سطح حداقل مرحله دو رو دارید. پس اگر همتون قبول شدید کسی نباید تعجب کنه چون ما بهترینیم و بدون نمره ی همتون 20ه.  این چند جمله ی پایین رو هم اساتیدتون و طلاهای سالای قبل واستون نوشتن که می زارم :


>>سلام بچه‌ها! می‌بینم که رسیدیم به مرحله ۲! البته اصلا لازم نیست اشاره کنم که مرحله ۲ برای شما خیلی کوچیک‌تر از این حرفاس که بخوام چیزی بگم در موردش ولی بالاخره یه مرحله هست که باید ردش کنین. توصیه‌کردن به شما که خیلی معنی نداره دیگه خودتون استادین الان ولی اگه بخوام یه نوصیه کنم اینه که صرفا خودتون باشین و لذت ببرین از همه چی. از دورهم جمع شدن قبل آزمون، خود آزمون و حس سبکی و رهایی بعد از آزمون. مطمئن باشین اگه خودتون باشین نتیجه ای هم که مدنظرتونه و تلاش کردین براش رو هم می‌گیرین. و در نهایت هم باید بگم که موفق هستین!<<       اساتید کیهان بهدین


>>سلام بچه ها
خسته نباشید همتون جدن بابت زحمت هاى این چند ماه(شایدم چند سال) اخیرتون
بازم یه اردیبهشت دیگه شد و یه مرحله ٢ دیگه
مرحله ٢ که واسه شما ها کارى نداره که بابا، شما ها بستید واسه طلا جهانى
پس فردا میرید و بدون استرس امتحان رو میدید و اینو بدونید که آدما سرنوشتشون رو خودشون میسازن
پس برید که سرنوشتتون رو خودتون بسازید
رانى هم یادتون نره وسط امتحان باز کنید ؛)
منم نیست که امتحان سخت باشه یا راحت مهم اینه که شما ها میرید و میترکونید و بهترین امتحانتون رو میدید
اخرشم یادتون نره که همه چى دست خودشه
پس توکل رو یادتون نره
یا على<<                      آرین شاهنگیان


>>سلام. تا الان همه کاراتون رو کردید. مطمئن باشید ارزش چیزایی که بدست آوردید خیلی بیشتر و مهم تر از نتیجه است و تفاوت طلا با غیر طلا تو دانشگاه فقط کردیت درس فیزیک 1 ه 😃😃 پس برید بدون استرس بترکونید. <<          مرتضی سادات      


>>مرحله 2 عه دیگه. یه آزمون کاملا معمولی که حتی سطحش از آزمونای عادیتون هم پایین تره. صحبتی وجود نداره.
فقط یه سری نکته ریز هست که باید توجه کنین. روز قبل امتحانو حتما برنامه کنین برین بیرون. واسه امتحان هم رانی یادتون نره! اشعار مورد نیاز رو هم قبل امتحان حفظ کنین یا رو کاغذ بنویسین.
دوم ها؛ بدون هندونه نرین حوزه. یه هندونه خوب بگیرین به همه افراد حاضر تو حوزه هم تعارف بزنین. نگرفتین مرحله 2 ندین!<<    معین محمدی


>>سلام :)
شماها که قبول نمیشین
خوش بگذرونین اقلکن(!)
به این فک کنین که چقد بهتون خوش گذشت و چه چیزای غیرالمپیادی ای یاد گرفتین و به یاد ایام از دست رفته بغض کنین. بعد مرحله دو با هیچکس حرف نزنین یه راس برین خودتونو تو اتاقتون حبس کنین و وقتی بغضتون شکست، مطمئن باشین تو بازیگری بسیار موفق خواهید بود. من خودم نتونستم این سناریو رو اجرا کنم از بس داشتم شور و خوشی پخش میکردم بین بچه ها! شماها هم شرطی تا همو ببینین مسخره بازیتون گل میکنه. پس خوش باشین و بدونین بازیگر بشین هیچی نمیشین. برین بن تخفیف گیر بیارین واسه کتاب کنکور ؛)<<   رضا موسی پور

  • سید علیرضا محمودی نیا

کل کل نامه مرحله 2 سال 94

شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۵۱ ب.ظ

سلام!

طبق عادت معهود، کل کل نامه مرحله دوی تابستان 95 رو هم در این پست قرار میدهیم! دوستان با توجه به این که بخش نظرات باز خواهد بود، لطفا قدرت نمایی نموده و از دستاوردهای ما در مرحله ی دوم، کی‌بورد فرسایی نمایند!
پیش بینی من اینه:

ریاضی : 14 تا - فیزیک : 8 تا - شیمی : 7 تا - زیست : 9 تا - نجوم : 9 تا - کامپیوتر : 20 تا  - ادبی : 3 تا
مجموعا : 70  نفر

- - - - - - - - - -
1- کارت مهر شده آزمون رو با خودتون ببرید.
2- حتمن نیم ساعت قبل از شروع آزمون وارد حوزه شده باشید.
3- ساعت مچی، مداد، پاک کن، بطری آب، شکلات، کارت، خودکار، غلط گیر و عینک همراه ببرید.
4- بچه های ریاضی، حتمن آزمون کامپیوتر رو با بهترین کیفیت ممکن شرکت کنند.
5- اصلا برای خودتون کف و سقف تعیین نکنید. شماها خودتون معیار سختی یا آسونی آزمون هستید، لذا این که 50 درصد نمره رو تونستی بنویسی یا 90 درصدش رو اصلا به معنی سختی یا آسونی آزمون نیست! بیخودی سر جلسه از عملکرد خودتون تخمین نزنید. از قبل از آزمون هم به نیت گرفتن x درصد از نمره پا نشید برید امتحان بدید! ممکنه خیلی بیشتر یا خیلی کمتر از اون رو بتونید کسب کنید! مهم اینه که شما خودتون باشید! در این صورت حتمن قبولید.
6- روز دوم آزمون های دو روزه خیلی مهم ه. هر آزمون به صورت مستقل شرکت کنید!
- - - - - - - - - - -
امسال بالای 20 تا طلا داریم!




- - - - - - -

- - - - - - -

دومین مرحله از نوزدهمین دورة المپیاد زیست شناسی هم برگزار شد.

ظاهرا امتحان دارای سوالات حفظی زیادی با رویکرد کمپبل بوده و شامل 25 تا سوال صحیح-غلط 5 تایی (مشابه پارسال) و 5 تا مساله 6 نمره ای می شده. فرق امسال با پارسال در اینه که امسال برای جواب های غلط، نمره منفی هم گذاشته بودن. تا زمانی که کلید از سوی باشگاه اعلام نشه، در مورد کف قبولی نمیشه نظر داد؛ ولی به نظر نمیرسه که با توجه به نمره منفی، کف بالاتر از پارسال بیاد!

تا اینجا که 9 تا زیستی رو زدیم!!!

- - - - - - -

  دومین مرحله از بیست و نهمین دورة المپیاد فیزیک هم برگزار شد.

ظاهرا امتحان برای شرکت کننده ها یه کمی غافلگیر کننده بوده. امتحانی که 8 تا سوال تشریحی داشته و یک آزمایشگاه (معادل دو تا سوال تشریحی). آزمایشگاه ظاهرا آب خوردن بوده، ولی مسائل تئوری دمار-درآر برآورد شده و وقت هم که طبق معمول به وظیفه ی خودش در کم اومدن به خوبی عمل کرده! فعلا تا زمانی که سوالات رو نتونیم پیدا کنیم، هیچ برآوردی از کف تخمینی نداریم. سعی میکنیم در صورت رسیدن سوالات، در اسرع وقت پاسخنامه ای اولیه از آزمون رو روی کانال قرار بدیم. شاید در حال حاضر دقیقترین تخمین این باشه که کف یه چیزی بالاتر از 40 ه!

تا اینجا که 8 تا فیزیکی رو زدیم!!!

- - - - - - -

مرحله دوم بیست و ششمین دورة المپیاد کامپیوتر هم برگزار شد.


امتحان تستی روز اول ظاهرا چندان سخت نبوده و بچه ها میتونستن به بخش قابل توجهی از 25 تا سوال تستی آزمون پاسخ بدن. اما امتحان روز دوم که آزمونی 4 سواله و 4.5 ساعته بوده؛ به نظر سخت تر از چیزی که پیش بینی میکردیم شده و در نتیجه حدس میزنیم که کف آزمون چندان بالا نباشه. البته تا الان کسی با ادعای حل هر 4 سوال رویت نشده، اما بعید نیست کسی تونسته باشه فول مارک کنه! با توجه به قراین و شواهد، کف آزمون یه چیزی حدود 80 از 200 باید باشه.


تا اینجا که 25 تا کامپیوتری رو زدیم!!!

- - - - - - -

مرحله دوم بیست و ششمین دورة المپیاد شیمی هم برگزار شد.


آزمون امسال شامل 42 تا سوال تستی (136 نمره) و 5 تا سوال تشریحی (74 نمره)  بوده که به نظر شرکت کننده ها (طبق معمول!) از سال گذشته سخت تر بوده است! البته با این رویکرد که تستی ها رو راحت تر از تشریحی ها میشده پاسخ داد! طبق ادعای برخی، یکی از سوالات تشریحی عینا (یا شایدم تقریبا!) از کتاب اصول و مبانی برداشته شده که این برای آزمون مرحله 2، یه امتیاز منفی میتونه باشه! درباره کف هم تا زمانی که باشگاه کلید رو اعلام نکنه نظر نمیشه داد. ولی بعید نی کسی فول کرده باشه!


تا اینجا که 10  تا شیمی رو زدیم!!!

- - - - - - -

مرحله دوم سی و چهارمین دورة المپیاد ریاضی هم برگزار شد.

آزمون روز اول طبق معمول سه سوال داشته که ترتیب سوال ها، جبر، هندسه و ترکیبیات بوده است. روز دوم هم ترکیبیات، هندسه و نظریه اعداد بوده و به نظر میرسه که سوال ها از چیزی که بچه ها انتظارش رو داشتن سخت تر بوده! در کل از نوع آزمون میشه این انتظار رو داشت که بچه های سال دومی و شهرستانی ها (احتمالا) اذیت شده باشن و این موضوع به احتمال خوبی در لیست قبولی ها مشخص خواهد شد. من فک میکنم اگر دانش آموز سال دومی تونسته باشه از این آزمون نمره ی بالای 14 بگیره، ینی عملکرد خوبی داشته و در مجموع هیچ کس نباید خودش رو با یک آزمون مورد سنجش قرار بده، عملکرد افراد در طول سالی که گذشته روشن و مشخص ه! با توجه به این که معلوم نیست که برای دوره ی تابستونی چن نفر بناست که انتخاب بشن، من فکر میکنم با فرض انتخاب 40 نفر، کف قبولی 22 نمره باشه و این کف در صورت انتخاب 60 نفر به 19 نزدیک میشه!

تا اینجا که 11 تا ریاضی رو زدیم!!!
- - - - - - -
مرحله دوم دوازدهمین دورة المپیاد نجوم هم برگزار شد.

امتحان مرحله دوم نجوم 12 تا سوال بود که 4 ساعت برای آن وقت بود. با توجه به اینکه اکثر سوالات طولانی و دارای قسمت های مختلف بودند می توان گفت که زمان زیادی از آزمون را خواندن سوالات می گرفت و در کل زمان آزمون کم بوده است. همین طور تعدادی از سوالات مبهم و نامفهوم بوده اند که در کل سبب می شد راه حل های مختلفی برای این نوع سوالات اراءه شود. از بچه ها خواهش می کنم تا زمانی که پاسخنامه ی رسمی باشگاه نیامده کسی در مورد کف و نمرات پیش بینی نکند ولی نمی شه از این گذشت که بچه های رده ب انگار به خوبی از پس اکثر سوالات بر آمده اند پس می شه گفت :

تا اینجا که 10 تا نجومی رو زدیم!!!
  • فرهاد مقیمی

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مرحله دوم

شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸ ق.ظ

جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مرحله دوم المپیاد از اینجا اقدام کنید.

پس از دریافت و پرینت کارت ورود به جلسه آزمون، جهت ممهور کردن کارت ورود به جلسه به آقای سوییزی مراجعه نمایید.

لینک خبر کارتهای ورودی آزمون مرحله دوم المپیادهای کشوری بر روی سایت باشگاه دانش‌پژوهان جوان:

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری



  • علی فلاحت