رده ب - گروه المپیاد دبیرستان علامه حلی تهران

بایگانی
پیوندها

۸ مطلب در شهریور ۱۳۸۸ ثبت شده است

اتاق المپیاد

چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۸۸، ۱۱:۵۱ ق.ظ
لطفا خیلی سریع با من همفکری کنید! :

اگر سال بعد هم قرار باشه اتاق المپیاد داشته باشیم:

1- چه جیزهایی برای تجهیزش لازم داریم؟

2- پارسال چیاش کم بود؟

3- چه جوری میشه بیشتر ازش بهره ی علمی برد؟


لطفا در مورد وسایلی که به آنها احتیاج خواهیم داشت بیشتر پیشنهاد دهید!!!

  • فرهاد مقیمی

از شب های عاشقی فقط یکی باقیست

شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۸۸، ۰۱:۴۴ ق.ظ
خداوند بنی‌اسرائیل را برگزیده بود. اما افسوس! آنان بنی‌اسرائیل بودند. خداوند مائده فرو فرستاد. گفتند:« غذای پروردگارت را نمی‌خواهیم. سیر می‌خواهیم و پیاز و از این قبیل.» تشنه شدند. خداوند دوازده چشمه برای‌شان جاری کرد و چنان غرق نعمت‌شان کرد که غبطه‌ی جهانیان شدند. هرکدام از آنان آبشخور خویش را می‌ساخت. چیزی که صورت بستنش در این دنیا محال می‌نمود. بنی‌اسرائیل باز ظلم پیشه کردند. خداوند باز راه توبه را به آنان نمود. گفت:« در این قریه آرام گیرید. هرچه می‌خواهید، بخورید.» آنان آسوده شدند. تنها ستمکارگیرشان بود که آزارشان می‌داد. خداوند آن را نیز چاره کرد. فرمود:« به خشوع از این در آیید و بگویید: گناهان ما را فرو ریز » آنان نیامدند. یا آمدند و نگفتند. یا گفتند، ولی به طنز و سخره، واژگان‌ش را دیگرگون ساختند. خداوند بر آنان رحمت آورده بود. آنان غضب می‌خریدند. (برگرفته از سوره‌ی بقره آیات 57 تا 61 و سوره‌ی اعراف آیات 160 تا 162) خداوند ما را برگزید. اما افسوس؛ برگزیدگان ما بودیم! مایی که بنا بود بنی‌اسرائیل نباشیم. خداوند هدایت‌ش را فرو فرستاد. گفتیم: اکتفا به همین راه جمود است و تعصب. سخن دیگران را نیز باید چشید. دهان‌مان به عطر کلام خاندان وحی خوش‌بو بود، گفتیم: سیر می‌خواهیم و پیاز! رفتیم. تشنه‌کام بازگشتیم. خداوند دوازده چشمه‌ی همیشه جوشنده را بر ما عرضه کرد. آن‌گونه که راه را بازشناختیم. سیراب شدیم. رفتیم! گناه‌کار و آشفته‌حال در بیابان‌های گمراهی ذوب می‌شدیم. خداوند ما را بر بهشت آرامش فرو آورد. لقمه لقمه خوراک‌مان داد و جرعه جرعه آب‌مان نوشاند. گفت: به این سو آیید. کرنش کنید و درآیید تا شما را ببخشایم. گفت:« این علی علیه السلام است. نزد او آیید.» گفت:« فضایلش را بگویید، زبان‌تان را پاک می‌کنم. بشنوید، گوش‌های‌تان را می‌شویم. بخوانید، چشمان‌تان را تطهیر می‌کنم.» و ما نکردیم. یا کردیم و باور نکردیم. یا کردیم ولی . . . شب‌های قدر به هر دری می‌زنیم تا خدا ما را ببخشاید و خلوت‌ترینِ درها در این شب‌ها درِ خداست؛ باب الله! به هر جا سر می‌کشیم، جز آن‌جا که باید! پس از تو مدد می‌جوییم مولا، که «بکم ینزل الغیث»، «بکم یقبل الطاعه»، «بکم یعرف الله» . . . شنیدیم که خواندن و نوشتن، شنیدن و گفتن فضایل علی علیه السلام عبادت است. شنیدیم که گناهان را فرو‌ می‌ریزد. باور کردیم. نوشتیم. تو چه می‌کنی؟ با ما همسفر خواهی شد؟ خواهی خواند؟ باز خواهی گفت؟... «یا علی» این همه اصرار برای بهره از شب‌های قدر بیهوده نیست، در عالم بالا خبری‌ست . . . ما را نیز در زیر جوشنِ کبیرتان، یاد کنید . . . سخت گرفتاریم در این دنیا!   
  • فرهاد مقیمی

شهادت امیرالمومنین

جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۸۸، ۱۱:۵۳ ق.ظ
شهادت مظلومانه ی غریب ترینِ مخلوقین خدا را به سوگ نشسته ایم. . . بادا که از عارفین به حق و سالکین صراط علوی قرار گیریم. . . و پیوسته بر لب این دعا: ربِ زِدنا فِی قُلوُبِنا وِلایتَ امیرالمومنین علی بن ابی طالب یا من هو فی عهده وفی یا من هو فی وفائه قوی یا من هو فی قوته علی یا من هو فی علوه قریب یا من هو فی قربه لطیف با من هو فی لطفه شریف یا من هو فی شرفه عزیز یا من هو فی عزه عظیم یا من هو فی عظمته مجید یا من هو فی مجده حمید
 روزه دازان عزیز؛ فردا شب را (هم) از دست ندهید
تا صبح با ملائک و روح هم نفس باشید. . . التماس دعا.
  • فرهاد مقیمی

شب های قدر هم از راه رسیدند

چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۸۸، ۱۱:۲۴ ق.ظ

فرا رسیدن لیالی قدر را به تمامی حق جویان تسلیت می گویم.

همدیگر را فراموش نکنیم. دعای مسلمان در حق برادرش٬ استجابت دعاهای خودش را ضامن است...

 


مرغ شب عاشق دعای من است

چاه مشتاق ناله های من است

دامن بی گناه نخلستان

خجل از اشک بی صدای من است

من طبیبم دوا نمی خواهم

دیدن فاطمه دوای من است

لب فرو بستم و نفس به نفس

فاطمه فاطمه نوای من است

گه گهی از خرابه چون گذری

پیری آنجاست آشنای من است

احترامش کنید بیمار است

. . .

 


شب های بزرگی پیش روست. . .

روزهایی از ماهی که خدا برتر (و نه برابر) از ۱۰۰۰ ماهش قرار داده. . .

و روزهایی که مقدرات در آن نوشته می شود. . .

شب هایی که ملائک پیوسته بین زمین و آسمان در حرکتند. . .

دعاهای من و تو را به بالا می رسانند. . .

از زمینیان تبرک می جویند. . .

و این شب ها را امام زمان دوست می دارد. . .

با مدد از صاحب الزمان سعی کنید که مطلع الفجر را درک کنید٬ بعد از اذان تا طلوع آفتاب خبرهاییست. . .بیدار بمانید و خدا را به حق علی قسم دهید. . .خدا دوست میدارد که به حق علیش قسم دهید. . .پیامبرانش هم مطیع خواست خدایشان بودند. . .بیدار باشید و دعا کنید و اول از هر چیز٬ دعای فرج بخوانید تا بابی برای دعاهای بعدیتان باشد. . .گفتم که٫ دعای مسلمان در حق مسلمان٬ اجابت دعایش را ضامن است. . .

می دهند٬ باید بگیری. . . هرچه می خواهی٬ بخواه. . . یا علی

ما را فراموش نکن. . .


فایلی رواینجا گذاشتم که دوستان در صورت تمایل می تونن رینگ تون این ایامش کنن

 

  • فرهاد مقیمی

پاسخ تشریحی سوالات مکانیک

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۸۸، ۱۲:۰۵ ب.ظ
دوستان فیزیکی برای دانلود پاسخهای تشریحی سوالات مکانیک آزموناینجا را کلیک کنید.

  • فرهاد مقیمی

نمرات آزمون 10/6/88 ریاضی

جمعه, ۱۳ شهریور ۱۳۸۸، ۱۲:۰۱ ب.ظ

نتایج دومین آزمون ورودی "رده ب" ریاضی در دو پایه ی دوم و سوم که در روز سه شنبه 10/6/88 برگزار شده بود، در پست " نمرات ریاضی دوم ها و سوم ها" به روز گشت. می توانید فایل مربوطه را از همان لینک ها دانلود کنید.

نفرات بدون هیچ گونه ملاحظاتی، مستقیما از روی نمرات سورت شده انتخاب می شوند و در نمره ی نهایی، "مثبت و منفی های کلاسی" با ضریب مربوطه، تاثیر داده خواهد شد.

آزمون هفته ی بعد رو خیلی خیلی جدی بگیرید.

قرار بود 1 مهر آزمون نداشته باشیم اما اگه بین نمره ها گپ لازمه نیفته، مجبور میشیم یک آزمون دیگه هم روز 1 مهر بگیریم! پس سعی کنید بین نمره هاتون فاصله بیفته!!!

موفق (تر) باشید. . .

 

  • فرهاد مقیمی

دوره ی درسی "رده ب" فیزیک

دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۸۸، ۱۱:۲۵ ق.ظ

آزمون دوم ورودی "رده ب" 2 مهرماه ساعت 9 صبح

آزمون سوم ورودی "رده ب" 9 مهرماه ساعت 9 صبح

دبیران:

الکترومغناطیس : آقای مهیائه

مکانیک : آقای نجفی

حل مساله : آقای سلیمانی

آزمایشگاه : آقای خزلی

در طول ترم، آزمون های منظم ماهانه برگزار خواهد شد که تاریخ آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

کلاس حل تمرین و آزمایشگاه روز 5شنبه دایر خواهد بود و روز کلاس های مکانیک و الکترو پس از انتخاب واحد دانشگاه ها، متعاقبا اعلام می گردد.

کلاس ها در طول امتحانات ترم 1 تعطیل خواهد بود و در دوره ی عید به حل مرحله 2های اخیر به صورت آزمونی پرداخته خواهد شد.

سوالات مرحله 2ی 5سال اخیر را حل نکنید تا در دوره ی عید، سوال ها برایتان تکراری نباشد، این دوره برای قبولی شما در مرحله ی دوم بسیار بسیار بسیار موثر است.

 

  • فرهاد مقیمی

پاسخ به سوالات دینی!

چهارشنبه, ۴ شهریور ۱۳۸۸، ۰۵:۳۱ ب.ظ
در پاسخ به دوستی که درباره ی تعداد یاران زن امام زمان عجل الله فرجه سوال پرسیده بودند٬ باید عرض کنم که پس از مراجعه به کتب مربوطه٬ مطمئن شدم که در بین ۳۱۳ نفر یار مخصوص حضرت٬ زن وجود ندارد ولی در بین ۱۰۰۰۰ نفر یار نزدیک آقا٬ خانم نیز هست.

اسناد را بعدا در همین پست می آورم.

  • فرهاد مقیمی