رده ب - گروه المپیاد دبیرستان علامه حلی تهران

بایگانی
پیوندها

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

اولین پست برای بچه‌های ورودی دهم

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۱۸ ق.ظ

این پست رو بچه‌های نهم راهنمایی باید بخونن؛

اونایی که امسال می‌خان بیان حلی و رده ب‌ای بشن:


رویه‌ی "رده ب‌"گیری از ورودی‌های جدید به زودی اعلام می‌شه! کلیات طرح اینه که کسانی که داوطلب شرکت در دوره‌ی المپیاد دبیرستان هستن، از 17 تیرماه به مدت دو هفته درگیر اردوی آشنایی با رشته‌های المپیاد و بعدش آزمون ورودی می‌شن و نهایتا جمعا، حدود 90 نفر رو در 6 رشته گزینش می‌کنیم و نهایتا در انتهای تابستون حدود 60 نفر رو با برگزاری آزمون‌های مختلف نگه می‌داریم!

حالا با توجه به این که برنامه‌ی پر فشاری در طی تابستون خواهید داشت و هر 7 روز هفته رو باید برای فیلتر شدن و رده ب‌ای شدن در مدرسه حاضر بشید، پس بهتره که کم کم خودتون رو گرم کنید و یه کم بیاید تو فضای المپیاد.

برای همین یه سری منابع رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم که بخونید و یه کم برای آزمون‌های ورودی آماده شید. خوندن این منابع اجباری نیست ولی بهتره که یه مروری بهشون داشته باشید تا ذهنتون آماده‌تر شه!


در مورد رشته‌ی کامپیوتر: راهنمای عضویت و استفاده از کدفورسز رو که لینکش رو در پایین قرار دادیم بخونید. اگر می‌خاید برای آزمون ورودی آماده شید، سعی کنید یه تعدادی سؤال از این سایت حل کنید و چه بهتر که کدشون رو هم بزنین. سؤال‌ها در problemset هستن.

دریافت
توضیحات: دستورالعمل نحوه‌ی کار با سایت کدفورسز


دریافت
توضیحات: فصل 1 و 2 کتاب چگونه بدون شمارش، بشماریم (حتمن کتاب رو بخرید)



جلد کتاب فیزیک بی فیزیک - کلا 50-60 صفحه‌ست! نترسید از جلدش!


دریافت
حجم: 1.65 مگابایت
توضیحات: فایل پی دی اف منابع تکمیلی المپیاد زیست شناسی

دریافت
حجم: 3.08 مگابایت
توضیحات: ویدیوی تکمیلی المپیاد زیست شناسی

این دو منبع صرفا جهت مطالعه‌ی بیشتر بوده و برای بخش تشریحی آزمون‌ها مناسب می‌باشد.


جزوه‌ی محاسبات در شیمی آقای شاپورگان

دریافت
حجم: 552 کیلوبایت


جزو‌ی آقای خلجی

دریافت


 - - - - - - - - - -

صرفا جهت یادآوری از نحوه‌ی برگزاری کلاس‌های رده ب هم یه چند تا نکته رو بنویسم که مرور شه:

کلاس‌های رده ب (المپیاد) دبیرستان علامه حلی تهران، از امسال برای دهمی‌ها هم به صورت متمرکز برگزار می‌شه و رده ب‌ای‌ها در قالب 2 تا کلاس درسی از مهرماه کارشون رو ادامه می‌دن. برنامه‌ی مهر به بعد شامل 4 روز المپیاد و 3 روز کلاس درسی در ترم 1 و 5 روز المپیاد و 2 روز درسی در ترم دوم میشه. برای همین بعضی از دروس رو باید تابستون شروع کنیم و برای همین تابستون هم مثل ترم یک، 7 روز هفته رو به مدت 6 هفته در مدرسه هستید و تحصیل علم میکنید!

شروع دوره تابستونی از 17 تیرماه‌ه ولی برای دهمی‌ها 2 هفته‌ی ابتدایی به اردوی آشنایی و آزمون ورودی و ثبت نام نفرات برگزیده اختصاص داره و عملا 6 هفته کلاس درسی خواهید داشت که امیدوارم تا میتونید بخونید و سعی کنید که موفق هم باشید!

ضمنا به طور قطع دو هفته آخر شهریور رو خالی هستید و می‌تونید به استراحت‌هایی که لابد انتظارش رو می‌کشیدید بپردازید! :)

  • فرهاد مقیمی