رده ب - گروه المپیاد دبیرستان علامه حلی تهران

بایگانی
پیوندها

نتایج المپیاد ریاضی تابستان 95

جمعه, ۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ب.ظ

کسب مدال طلای المپیاد ریاضی توسط آریو لطفی، اشکان میرزایی، امیرمحمد نظری، شایان کیانی

مدال نقره توسط سهیل آذرپندار، آراد محمدی، علیرضا معصومیان، امیرمحمد ابویی

مدال برنز توسط امیررضا اکبری


را به همه‌گان تبریک عرض می‌کنیم!





طلاهای دیگر

 آترین آریا / انرژی اتمی تهران

امیرمجتبی صبور / انرژی اتمی / طلای پارسال

بنیامین قاسمی نیا / علامه طباطبایی / برنز پارسال

فرهود رستم خانی / علامه طباطبایی /  طلای پارسال

طاها میران زاده / شهید سلطانی کرج / نقره پارسال

فاطمه سادات سجادی / فرزانگان 2 / نقره پارسال

یوسف شکیبا / علامه حلی 4 / طلای پارسال

محمدامین شریفی چروری / علامه حلی 2 / سال دومی

سید محمدصادق مهدوی تیکدری / علامه حلی کرمان

کیارش بنی هاشم / شهید مدنی تبریز / برنز پارسال

حامد عبدی / شهید هاشمی نژاد مشهد / نقره‌ی پارسال


لازم به توضیح است که امیرمحمد ابویی موفق به کسب نقره‌ی یک شده و در اکسل یکی مونده به آخری که روی کانال مربوط به دوره‌ی تابستانی قرار گرفته بود؛ طلای 15 بود. جا داره امسال هم مثل 2-3 سال اخیر مراتب اعتراض و ناخرسندی دبیرستان علامه حلی تهران از وضعیت برگزاری، تصحیح و اعلام نتایج دوره‌ی تابستانی ریاضی را اعلام کنیم. مخصوصا نحوه‌ی اعلام نتایج و روند تصحیح و اعلام نمرات . . .

امیدواریم که مسئولین مریوطه، با دقت نظر بیشتر نسبت به وضعیت روحی دانش‌آموزان، تصمیم‌گیری‌های دلسوزانه‌ی خود را اتخاد نمایند.


نظرات (۱۴)

سلام من فقط میدونم مهم انگیزه هست و بس.مدرسه برای ما هیچ کاری نمیکنه و فقط اگه عشق ریاضی داری میتونی مدال بیاری 

  • صادق مهدوی
  • @be nashenas
    "در ضمن این دوستان شهرستانی همه معلمان حرفه ای داشته اند "
    شما شهرستانی هستی که اینو میگی؟ :|
    پرچم بالاس(البته میتونس بالاتر باشه)
    ایول بهشون ، دمشون گرم ، 4 تا طلا دادیم
    واقعا دلم برای ابو سوخت
     تبریک واقعا طلای ریاضی یه طعم دیگه ای داره
    من از یکی از مدارس تهران بودم و مدرسه اصلا برای ما کلاسی تو تابستان نذاشت و طلا نشدم. خواستم بگم 80 نفره شدن دوره کاملا به نظر من(و امثال من)شد. چون مهم ترین فایده دوره حضوری یعنی " ایجاد جو رقابتی" رو از ما گرفت. و این بیشتر به بی عدالتی اموزشی دامن میزنه...
  • من هم با شما موافقم 
    در ضمن این دوستان شهرستانی همه معلمان حرفه ای داشته اند و شاید از بسیاری از ما که مدرسه برایشان فایده ای جز داشتن رقیبانی کنار خود را نداشته، شرایط بهتری داشته اند. (فکر میکنم گاهی مدرسه به ما لطمه هم زده)
  • المپیادی پیر
  • ابتدا باید مراتب خوش حالی خودم را از طلا گرفتن چهار دانش آموز شهرستانی، دربرابر دانش آموزان تا دندان مسلح و مجهز تهرانی اعلام کنم.
    بحث "عدالت" بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان درباره ی آن با قطعیت نظر داد، اما باید گفت اقدامات کمیته ی ریاضی در سال اخیر چند ویژگی مهم داشته است:
    یکم. ازبین بردن فشار و استرس با افزایش تعداد قبولی های مرحله دوم.
    دوم. از بین بردن فشار و استرس با حذف دوره ی آموزشی تابستاتی و دراختیار گذاشتن محتوای آموزشی، دقت کنید که چندسالی است دوره ی تابستانی بیش تر  تبدیل به عرصه ی هنر نمایی بچه های تهرانی دربرابر مسئله هایی می شد که قبل از آن دیده بودند و طوطی وار تکرار می کردند.
    سوم. موفق شدن بچه های شهرستانی که اگر درست مدیریت شود و ادامه یابد به "گسترش نیروهای خبره در المپیاد ریاضی"  و درنتیجه "رونق المپیاد ریاض در نقاط مختلف کشور ایران" می انجامد و این بسیار مهم تر از " عدالت آموزشی" است که هیچ جور نمی شود تعریفش کرد که مورد انتقاد نباشد!

    اما با شما موافقم که تصحیح اوراق باید بیش تر مدیریت شود . وقتی کسی 20 نمره در اعتراض می گیرد(آن هم با ضریب 3) باید دید این چه مصححی بوده که راه حل کاملا درست را نفهمیده است . یا مثلا چه ضرورتی دارد که المپیاد هندسه "یک روزه" تصحیح شود؟ قطعا سرعت تصحیح، دقت آن را کم می کند.
    پاسخ:
    ممنونم از شما.
    من از یکی از مدارس تهران بودم و مدرسه اصلا برای ما کلاسی تو تابستان نذاشت و طلا نشدم. خواستم بگم 80 نفره شدن دوره کاملا به نظر من(و امثال من)شد. چون مهم ترین فایده دوره حضوری یعنی " ایجاد جو رقابتی" رو از ما گرفت. و این بیشتر به بی عدالتی اموزشی دامن میزنه...
    نکته این جاست که اگر دوره پارسال 40 نفره بود ممکن بود اصلا قبول نشن این افراد ولی همین که پارسال قبول شدن هم از لحاظ انگیزشی به خودشون و هم مدرسه ای هاشون کمک کرد و هم از لحاظ بار اموزشی که به هر حال دوره تابستان داره البته دوره حضوری هم مزایای خودش رو داره
  • علیرضا توفیقی محمدی
  • @منتقد به مسولین میشه لطفا چرت نگی؟!! 
    ببخشید که اینجوری شروع کردم حرفمو... ولی وقتو یه چیزی رو نمیدونید، الکی درباره‌ش حرف نزنید.
    حامد عبدی، برگه‌ی ۳ صفحه‌ایش، تنها یک صفحه‌ش به دست مصحح رسید و باعث شده بود نمره‌ش کم بشه. اختلاف حامد و ابویی حتی توی اکسل‌های دست ساز فرهود هم کمتر از ۱ درصد بود و یک سوال نهایی نظریه اعداد بیشتر از ۳ درصد اهمیت داشت و حداقل حامد عبدی در هر مدل نمره دهی به المپیاد هندسه نمره‌ای بیشتر از ابویی داشت. 


    خدا رو شکر نتیجه دبیرستان که عالی بوده هیچ ازمونی در دنیا هم ان قدر دقت نداره که دقیقا دوازده نفر برتر رو انتخاب کنه ولی انصافا کمیته ریاضی تمام دقتش رو در تصحیح گذاشت و به همه اعتراضات به طور دقیق رسیدگی شد از شما بعیده این جملات . خدا رو شکر امسال چهار تا شهرستانی هم طلا شدن که سه تاشون از مدال های پارسال بودن این نشون می ده که 80 نفره کردن دوره که انقدر بهش انتقاد می شد در جهت هدفش که برقراری عدالت اموزشی بوده موفق عمل کرده هر چند ممکنه به ضرر مدارس حرفه ای المپیاد شده باشه.
    پاسخ:
    مساله اینجاست که شهرستانی هایی که طلا شدن، کسانی بودن که پارسال مدال داشتن و 80 نفره شدن دوره نمیدونم با چه تحلیلی به نفع عدالت آموزشی شده (البته به استناد طلا شدن این عزیزان)
    امید داریم که کمیته ریاضی با اعلام و اعمال یک سری قوانین شفاف نظیر کمیته های دیگر (فیزیک، کامپیوتر) از بروز چنین استرس های شدیدی برای والدین و دانش آموزان جلوگیری کنه.
    البته قطعا به نتیجه اعتراضی وارد نیست و مطمئن هستیم که عدالت لازم برای تصحیح اوراق صورت گرفته و صرف نوشتن اسم ابویی جهت یادآوری بی توجهی کمیته ریاضی به نحوه تصحیح، اعتراض و اعلام نتایج است که متاسفانه هر سال تکرار میشه.
    غیرحضوری کردن دوره تابستانی، چیزی جز قوی تر شدن مدارس شهر تهران در بستر برگزاری کلاس های موازی با دوره برای دانش آموزای خودش نداره و من فکر نمیکنم این رویه به اون چیزی که مدّ نظر باشگاه هست منتج بشه.
    تجربه شرکت در دوره ی حضوری تابستانی رو نباید از دانش پژوهان گرفت.
    مضافا این که تصحیح دوبرابری اوراق قطعا وقت و انرژی و نیروی انسانی بیشتری رو طلب میکنه که این موضوع باعث افزایش عدم تمرکز و بی دقتی میشه.
    نهایتا از زحمات همه ی عزیزان بسیار متشکر و قدردانیم.
  • به منتقد گرامی
  • زمانی که در مدرسه خودمان انصاف رعایت نمی شود ودانش اموزان هر کدام بر حسب چیزهای مختلف انتخاب می شوند  واگر نمره هانگاه کنید می ببنیدخیلی ها که بابد فیلتر شوند در رده ب حضور دارند وقتی اعتراض می کنیم می گویند خودما ن می دانیم ایا فکر روحیه دانش اموز وضربه ای که به او می رنند هستند نه به خدا چه برسد به سطح کشور خدا کنه حق ابوبی را بهش بدهند ولی هر چی هست از خودمان است که روزی دامن گیر خودمان می شود شاید نظرم را روی سایت قرارندهید عیب نداردیک جا هم حق به حق داربرسد جای شکر دارد
    پاسخ:
    لطفا شفاف صحبت کنید!
    چیز مخفی و مافیاطوری در رده ب وجود نداره!
    هنوز یک نفر هم در مورد اسامی اعلام شده به من چیزی منتقل نکرده! خیلی جالبه که اینجا رو برای انتقال مطلب اون هم به صورت بسیار غیرشفاف و البته غیرمستقیم و کنایه وار انتخاب کردید!
    ممنونم از شما!
    حامد عبدی ۲۰ نمره‌ی ضریب ۳ هم از نظریه اعداد گرفت(توی اعتراضات پس از اعلام اون فایل اکسل) پس بهتره تهمت الکی نزنید و همه‌ی جوانب رو ببینید.

    در ضمن جا داره اشاره کنم که دست‌های پشت پرده معمولن برای دانش‌آموز‌های تهرانی اثر بیشتری دارن تا دانش‌آموز‌های شهرستانی :)

    من هم قبول دارم که کمیته‌ی ریاضی امسال خیلی ضعیف عمل کرد. هم توی جهانی خیلی رتبه‌ی بدی گرفت و هم توی برگزاری دوره و اعلام نتایج. 
    امیدوارم بالاخره یه تغییر اساسی توی مسئولین این کمیته دیده بشه.
  • منتقد به مسولین
  • سلام 
    طی این چند روز اکسل هایی درست شد در خصوص نمره و در این اکسل ها طبق قوانین المپیاد هندسه و طبق چیز هایی که همان کانال مربوط به دوره تابستان انتشار کرده بود نمره المپیاد هندسه از 40 بود ولی مسولین با دست کاری نمره المپیاد هندسه و محاسبه ان از 35 نمره به نوعی تاثیر المپیاد هندسه را کم کردند و امیر محمد ابویی که المپیاد هندسه رو 19 شده بود و حامد عبدی که 1 شده جاشون عوض شد واین عمل کمیته کاملن به نفع حامد عبدی بود و با این کار ابویی را نقره یک کردند 
    معلوم نیست در پشت پرده چه اتفاقی افتاده خدا داند!
    توقع داشتم دیگه تو المپیاد دست های پشت پرده نداشته باشیم.
    به نظر من این عمل نا جوان مرادنه به این خاطر است که یک فرد ترکیبیات کار در حضور پیدا کند 
    به هر حال طلا حق امیر محمد ابویی است و نباید المپیاد هندسه از 35 نمره محاسبه گردد.



    مسولین  انصاف را در نظر بگیرید و طلا را به امیر محمد ابویی باز گردانید.
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی